آموزشگاه گریم و میکاپ عروس در تهران


پاکسازی و آرایش مخصوص پوست های چرب

پاکسازی و آرایش پوست های چرب (3)

داشتن پوست چرب یک مشکل رایج در بین بسیاری از افراد است. پوست چرب نسبت به انواع دیگر پوست ها،سبوم یا چربی بیشتری تولید می کند و اغلب در طول روز چرب و براق به نظر می رسد. بدون مراقبت مناسب، این امر می تواند منجر به مسدود شدن منافذ، جوش های آکنه و در مجموع پوست ناسالم شود و در گریم و میکاپ صورت مشکل ایجاد کند. به همین دلیل است که استفاده از لوازم آرایشی که به طور خاص برای پوست های چرب فرموله شده اند بسیار مهم است – نه تنها به حفظ چربی اضافی کمک می کند، بلکه به ایجاد یک روکش صاف تر کمک می کند که در طول روز ماندگاری داشته باشد! استفاده از محصولات مناسب تضمین می کند که صورت شما بدون عیب و نقص به نظر برسد و در هر شرایطی احساس راحتی کنید بدون اینکه نگران درخشش ناخواسته یا جوش باشد.

دوره پاکسازی و مراقبت های پوست

در دوره آموزشی پاکسازی پوست در یک آموزشگاه گریم و میکاپ، به صورت جامع و کامل فیشیال صورت و مراقبت های پوستی از جمله آبرسانی به پوست، شناخت انواع پوست و مراقبت های لازم پس از پاکسازی را یاد خواهید گرفت. همچنین با انواع دستگاه های پاکسازی پوست آشنا شده و به متخصصی در ارائه خدمات جوانی و شادابی به پوست تبدیل خواهید شد. این دوره میتواند پیش زمینه خوبی برای دوره گریم و میکاپ زنانه باشد.

 

نوع پوست خود را بشناسید

هنگامی که نوع پوست خود را چرب تشخیص دادید، برای درمان و مدیریت بهتر آن، مهم است که بدانید دلایل این بیماری چیست. پوست چرب به دلیل افزایش تولید سبوم از غدد چربی بدن ایجاد می شود. این روغن اضافی می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به آکنه یا سایر مشکلات پوستی شود. علاوه بر این، عوامل محیطی مانند رطوبت و آب و هوا نیز می توانند در میزان چربی تولید روزانه صورت شما نقش داشته باشند.

مراقبت از پوست چرب

برای مراقبت مناسب از پوست چرب، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که به طور خاص برای افرادی با این نوع پوست طراحی شده اند. این محصولات باید حاوی موادی باشند که به جذب چربی اضافی بدون خشک کردن یا تحریک پوست کمک کنند. به دنبال پاک کننده های ملایم حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید باشید. مرطوب کننده های سبک با مواد غیر کومدوژنیک (غیر مسدود کننده منافذ) مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک؛ و آرایشی که به طور خاص برای پوست های چرب فرموله شده است که باعث مسدود شدن منافذ یا ظاهر بیش از حد چرب نمی شود.

کرم پودرها لیکوئیدها و فون های بدون سرب

مراقبت از پوست چرب با رژیم غذایی

در نهایت، یکی از موثرترین راه‌ها برای مدیریت پوست چرب از طریق رژیم غذایی مناسب و عادات سبک زندگی است – خوردن غذاهای سالم سرشار از ویتامین‌های A و E در عین پرهیز از قندهای فرآوری شده، اسیدهای چرب، محصولات لبنی، الکل همگی می‌توانند به کاهش چربی بیش از حد روی پوست شما کمک کنند. در طول زمان! ورزش منظم با افزایش گردش خون که اندازه منافذ را کاهش می دهد نیز کمک می کند – باعث می شود آنها کمتر با زباله های زندگی روزمره مسدود شوند!

انتخاب آرایش مناسب

هنگام انتخاب آرایش مناسب برای پوست های چرب، مهم است که به دنبال محصولاتی باشید که فاقد چربی و غیر کومدوژن هستند. این بدان معنی است که آنها منافذ شما را مسدود نمی کنند و باعث ایجاد جوش نمی شوند. موادی مانند اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، گلیسیرین و اسید هیالورونیک می توانند به جذب چربی اضافی بدون خشک کردن یا تحریک پوست کمک کنند. همچنین ایده خوبی است که برچسب هر محصولی را که در نظر دارید بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد مسدود کننده منافذ مانند روغن معدنی یا لانولین نیست.

عوارض پنکیک صورت

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

بعد از آنکه بهترین محصولات را برای پوست چرب خود انتخاب کردید، نکات و ترفندهایی وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از آن ها رعایت کنید تا از یک لایه بی عیب و نقص در تمام طول روز ماندگاری داشته باشد! با تمیز کردن صورت خود با یک پاک کننده ملایم که مخصوص پوست های چرب ساخته شده است شروع کنید – این کار آلودگی، مواد زائد و سبوم اضافی را از عمق منافذ پاک می کند بدون اینکه رطوبت طبیعی بیش از حد را از بین ببرد. در صورت امکان، یک یا دو بار در هفته از یک اسکراب لایه بردار نیز استفاده کنید، زیرا این به باز کردن منافذ احتقان شده کمک می کند که در صورت عدم درمان می تواند منجر به جوش شود.

استفاده از مرطوب کننده

هنگامی که تمیز و خشک شد، یک مرطوب کننده سبک با مواد غیرکومدون زا مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک بزنید – اینها با هم کار می کنند تا آبرسانی کنند و در عین حال چربی اضافی را روی سطح پوست شما جذب کنند! در نهایت، هنگامی که برای آرایش آماده شدید، مطمئن شوید که فونداسیون بدون چربی را انتخاب کنید که به طور خاص برای افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند فرموله شده است – استفاده از کرمی که مخصوص این نوع پوست طراحی شده است، درخشندگی را در طول روز به حداقل می‌رساند و در عین حال پوشش کاملی را در جایی که بیشتر مورد نیاز است، ایجاد می‌کند!

فون یا فوندیشن گریم چیست؟

پاکسازی روزانه پوست چرب

پاکسازی روزانه پوست چرب

برای شروع پاکسازی روزانه پوست های چرب، مهمترین قدم استفاده از پاک کننده مناسب است. به دنبال فرمول های ملایم و در عین حال موثر حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید باشید که به کاهش چربی اضافی کمک می کند و در عین حال صورت شما را شاداب و تمیز می کند. همچنین اگر آرایش می‌کنید ایده خوبی است که دوبار تمیز کنید – این به این معنی است که ابتدا از یک پاک‌کننده مبتنی بر روغن و سپس یک شوینده مبتنی بر آب استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که تمام آثار آرایش از عمق منافذ پاک می شود تا از مسدود شدن منافذ و جوش جلوگیری شود!

روتین شب پوست چرب

علاوه بر این، پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب در شب نیز بسیار مهم است – حتی اگر تمایلی به آن ندارید! ماندن آرایش در طول شب می‌تواند باعث تحریک و ایجاد جوش‌های مکرر به دلیل تجمع باکتری‌ها شود. برای اطمینان از از بین رفتن تمام ردپای لوازم آرایشی هر شب، به دنبال آب های میسلار باشید که حاوی ذرات ریزی به نام میسل هستند که کثیفی را جذب می کنند و در عین حال روی سلول های ظریف پوست ملایم هستند.

 

لایه برداری پوست های چرب

در نهایت، یک یا دو بار در هفته لایه برداری را فراموش نکنید – این به باز کردن منافذ سفت شده کمک می کند و در عین حال سلول های مرده پوست را از بین می برد تا به طور کلی ظاهری صاف تر داشته باشید! هنگام انتخاب لایه بردار، حتماً یکی از آنها را از دانه های طبیعی انتخاب کنید.

لایه برداری پوست های چرب

به جای اسکراب‌های فیزیکی، می‌توانید نواحی حساس صورت مانند اطراف چشم یا بینی را که شستشوی بیش از حد می‌تواند باعث قرمزی و ناراحتی شود، از اسکراب‌های فیزیکی که پوست را تحریک نمی‌کند استفاده کنید.

بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب

وقتی نوبت به یافتن بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب می رسد، باید به چند نکته کلیدی توجه کنید. دنبال مرطوب کننده هایی باشید که فرمول شان حاوی مواد سبک و بدون روغن مانند اسید هیالورونیک یا گلیسیرین هستند – اینها به هیدراته نگه داشتن پوست شما بدون ایجاد ظاهر بیش از حد چرب کمک می کنند. علاوه بر این، سعی کنید از کرم‌ها و لوسیون‌های سنگین که می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و به مرور زمان منجر به ایجاد جوش‌ها شوند، خودداری کنید.

 

از مرطوب کننده دارای استفاده SPF کنید

همچنین مهم است که محصولاتی با مواد گیاهی طبیعی مانند عصاره چای سبز یا فندق جادوگر انتخاب کنید زیرا دارای خواص ضد التهابی هستند که پوست تحریک شده را تسکین می دهند و همچنین به کاهش تولید چربی اضافی در طول روز کمک می کنند. در نهایت، مرطوب‌کننده‌هایی که دارای محافظت کننده SPF هستند را انتخاب کنید، زیرا spf نه تنها لایه دفاعی مضاعف در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش در پوست ایجاد می‌کند، بلکه در مات نگه‌داشتن چهره‌تان نقش مضاعف دارد.

نکات کانتورینگ صورت: هایلایت و کانتور حرفه ای صورت

روش استفاده و نکات مهم مرطوب کننده صورت

علاوه بر یافتن محصول مناسب، نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از مرطوب کننده روزانه خود رعایت کنید تا از حداکثر فواید آن بهره مند شوید. قبل از هر کاری ، مطمئن باشید که پوست تان را به طور کامل تمیز کرده اید. تمیز کردن کامل پوست به حذف آلودگی و چربی‌های انباشته شده روی پوست کمک می‌کند تا هر محصولی که بعداً استفاده می‌شود به طور موثرتری در لایه‌های عمیق‌تر بافت پوست جذب شود! در مرحله دوم، به اندازه کافی از کرم استفاده کنید. استفاده بیش از حد می تواند باعث انسداد منافذ و درخشش ناخواسته و جوش های آکنه شود، در حالی که استفاده کم آن نیز نتایج دلخواه را به همراه نخواهد داشت! و در نهایت یک یا دو بار در هفته لایه برداری را فراموش نکنید – این کار به از بین بردن سلول های مرده کمک می کند و به طور کلی رطوبت را بهتر به صورت شما جذب می کند!

 

پرایمر برای پوست های چرب

هنگام استفاده از آرایش، استفاده از پرایمر قبل از فونداسیون آرایش برای دستیابی به یک ظاهر صاف و یکنواخت ضروری است. پرایمرها به‌عنوان پایه‌ای برای آرایش شما عمل می‌کنند که نه تنها به ایجاد یک رنگ چهره کمک می‌کند، بلکه از تشکیل لایه‌های مواد آرایشی و ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می‌کند. به دنبال فرمول هایی از پرایمر باشید که حاوی ذرات منعکس کننده نور مانند سیلیس هستند تا هرگونه نقص را محو کنند و در عین حال به پوست اجازه تنفس در طول روز را بدهند! بعلاوه، پرایمرهایی را انتخاب کنید که فاقد روغن هستند یا به طور خاص برای افراد دارای پوست چرب ساخته شده اند، زیرا این پرایمرها به حفظ چربی اضافی پوست بدون خشک شدن بیش از حد بافت پوست ظریف صورت شما کمک می کنند.

پاکسازی پوست قبل از آرایش

پاکسازی پوست قبل از آرایش

وقتی صحبت از آرایش کیک به میان می‌آید، مهم است که با از بین بردن تمام آثار آرایشی از صورت خود شروع کنید – آثار آرایشی شامل سایه چشم، رژگونه و هر محصولی برای لب است که ممکن است استفاده کرده باشید تا مطمئن شوید که هر لایه آرایشی به طور کامل قبل از شروع آرایش از بین رفته است. برای اینکه پوست تان با طراوت باشد از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید که به طور خاص برای پوست های چرب فرموله شده است تا کثیفی ها و چربی های عمیق درون منافذ را از بین ببرد. سپس یک یا دو بار در هفته یک اسکراب لایه بردار استفاده کنید که به از بین بردن سلول های مرده کمک می کند تا منافذ مسدود شده را باز کنید!

طرز استفاده کیک میکاپ گریماس

 

آرایش پوست چرب

هنگامی پوست تان تمیز و خشک شد، یک مرطوب‌کننده سبک که مخصوصاً برای افرادی که پوست‌های چرب دارند، استفاده کنید – به دنبال مواد غیرکومدوژنیک مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک باشید که بدون درخشندگی بیش از حد روی پوست، آبرسانی می‌کنند! در نهایت پس از آماده شدن، فونداسیون دلخواه خود را مجدداً استفاده کنید – در صورت نیاز سعی کنید فونداسیون مایع را با کانسیلر کرم مخلوط کنید تا به سطح پوشش مطلوبی برسید و در عین حال میزان نشستن محصول روی پوست صورت خود را کنترل کنید – این کار از ایجاد کیک ناخواسته در طول روز جلوگیری می کند!

نتیجه

برای اطمینان از ماندگاری آرایش در طول روز، بهتر است که از محصولاتی که مخصوص پوست های چرب طراحی شده اند استفاده کنید. با استفاده از فونداسیون بدون چربی که با کریستالی نور فرموله شده است شروع کنید – این کار هرگونه نقص را محو می کند و در عین حال پوشش کاملی را بدون احساس سنگینی روی پوست ایجاد می کند! علاوه بر این، سعی کنید از قبل از یک پرایمر مات کننده استفاده کنید تا پایه ای یکنواخت ایجاد کنید و چربی اضافی را به مرور زمان به خطوط ریز و چین و چروک تبدیل نکنید.

ماندگاری آرایش پوست چرب

وقتی صحبت از کانسیلر می‌شود، به جای فونداسیون، کرم‌ها را انتخاب کنید، زیرا پوشش بیشتری می‌دهند و در منافذ ته نشین نمی‌شوند که باعث پوکی ناخواسته آرایش شود. در صورت نیاز، فرمول کرم آرایشی را با چند قطره فونداسیون قبل از استفاده مخلوط کنید تا به سطح نهایی مطلوب برسید. این به جذب سبوم اضافی که ممکن است در طول روز انباشته می شود کمک کند و همچنین آرایش را برای ماندگاری طولانی تر حفظ می کند!

 

در نهایت به یاد داشته باشید که وقتی با پوست چرب سروکار دارید، علاوه بر اینکه بر روی مواد آرایشی که استفاده می کنید باید تمرکز کنید نحوه مراقبت از پوست نیز خیلی مهم است. مطمئن شوید که هر شب قبل از خواب پوست تان را به درستی تمیز میکنید و یک یا دو بار در هفته نیز لایه برداری کنید، زیرا این مراحل به شما کمک می کند منافذ متراکم را از بین ببرید تا با بروز جوش های زیادتر در طول زمان جلوگیری کنید.با در نظر گرفتن تمام این نکات، مشکلی برای دستیابی به آرایش طولانی مدت زیبا ندارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.